Vem har sagt att jag är bitter?

Jag är en del av Gud, Gud är en del av mig!
Låt min vilja ske så och på jorden.


fredag 16 januari 2009

Ja kunde inte låta bli!

Å ja måste väl nästan tillägna ett visst utrymme till tåget också!
Alltså, de blir bara värre å värre. Nu snackar vi verkligen sandlådenivå på den här sörjan! Det senaste i raden av tokigheter är att Den verkstad i Nässjö där tågen tidigare befann sig nu har polisanmält två stulna tåg, två av våra tåg!! Det låter till en början märkligt och sjukt bisarrt att någon kan sno ett tåg helt utan att det märks! Två tåg som dessutom var trasiga och inne för reparation och översyn. Det är ju inte direkt som att stjäla ett paket hubba bubba på ica om man säger så! När väl polisanmälan gjorts kom tåget ganska snabbt fram igen, banditerna hette veoilia och var ägare till tågen! Veolia hade helt enkelt tagit sina tåg från Nässjö och flyttat den till Linköping då de tyckte att de tog för lång tid att få dem på banan igen! MEN de glömde den lilla detaljen att säga till innan de åkte! De finns två möjligheter till hur stölden gått till A: Veolia åkte helt enkelt och hämtade sina tåg, verkstan i Nässjö ilsknar till då de tycker att de borde blivit förvarnade och därför gör de en polisanmälan, bara för att typ! Alternativ B: Två lokförare från veolia klär sig i svarta kläder och rånarluvor smyger sig sedan in på banvallen och kidnappar varsitt tåg, klockan är runt 03.42 när kuppen genomförs ”i det tysta”.
Det är nästan så man längtar till uppföljaren, å vem får nu sota för stölden?
Vad det gäller Amanda – Världens första Biogasdrivna tåg, kan man bara le åt ursäkten med outbildad personal. När tåget redan i November ställdes av för trafik berodde detta på att Tekniska verken inte kunde komma överens med Östgöta trafiken om vissa formalia och ett nytt avtal måste komma till stånd. I det stora hela kan man säga att anledningen till Amandas stopp är att tåget saknar fullgod handikapssanpassning och att möjlighet till tankning saknas i Västervik. Vafan ska de va så jävla svårt att säga det? Skippa skitsnacket å fram med korten på bordet. I en intervju med ansvarig på Östgötatrafiken, som gjordes i november, på SR Östergötland framkom att man arbetade med problemet men att tåget skulle vara i drift tidigast efter årsskiftet. Efter helgen e man nästan tacksam om det kommer ett slutdatum på tramset, ett bäst före datum som kanske kan ge tillbaka ett visst förtroende för inblandade parter igen. Fast och andra sidan åker jag gärna fritt ett par vändor till!
Helvete inte visste jag att jag hade ett sånt intresse för tåg!, ifs jag hade en lego järnväg med exakta och punktliga avgångar när jag var liten men att jag var en sån här bitter jävla tåg Gestapo de hade jag fan inte en aning om!

Inga kommentarer: