Vem har sagt att jag är bitter?

Jag är en del av Gud, Gud är en del av mig!
Låt min vilja ske så och på jorden.


torsdag 18 december 2008

Allting e vitt vitt vitt...

Nej men ser man på Solen, vad trevligt dig har jag inte sett sedan Egypten 2007.
Förresten!!! Kul med en vit jul i år igen, det börjar ju liksom bli en tradition! En röd lykta som lyser varm i gnistrande snö i trädgården.. barnen som skyndar hem från pulkabacken genom kalla suktandes efter en kopp varm choklad och en lussebulle…….ELLER HUR kanske på 1900-talet ja!.. Men nu e vi så jävla mycket 2000, allt ska va betong, grått, å en svidande smygande väta som kyler ner kroppen in i märgen. Lyktan utanför märks knappt å allt vad snö heter e ett minne blott… Jag drömmer om en vit jul! ”-mamma varför heter det vit jul, mamma har du sett snö mamma mamma mamma,,,” fy fan stackars barn!! Dagens ungjävlar hade varit glada över straffarbetet med att skotta snö. Det närmsta man idag kommer e den där jävla frosten som sitter på bilrutan när man har brådis på morgonen.. FY Fan!! JUL jävla skit!

Inga kommentarer: