Vem har sagt att jag är bitter?

Jag är en del av Gud, Gud är en del av mig!
Låt min vilja ske så och på jorden.


onsdag 10 december 2008

jag e så het! så het så helften nog!

Vad e det nu för skit som håller på joxar runt i min kropp.. fan i måndags morse efter två timmars sömn vaknade jag genomblöt av svett allt var genomblött, sängkläder å alles.. sen igår skicka ja upp kroppstempen på 39.. bara börja pressa panodil. Jag pallar inte å va sjuk de suger, ja e inget bra på det. Nej nej in med piller i med kaffet å sen kör vi! In i väggen bara hemligheten är att inte känna efter, Jag har ända sen barnsben kunnat undvika att känna efter brukar funka upp emot 40 grader sen, sen e det inte så roligt längre. Fan låg i sängen imorse å kände den där sköna febervärken i kroppen och mina varma öron, funderade lite över hur mycket en karensdag e värd när det plötsligt ringer på jobbmobilen.. ja kastar ett getöga på klockan 09.10 HELVETE…flyger ut i hallen river upp nallen. Hör chefens röst ”va gör du” , sover svarar jag, chefen.. ojdå e du ledig idag, nej nej.. jag har bara 39 i feber, men gå och lägg dig igen då. Nej nej nu e jag redan uppe, jag klär på mig kläderna under samtalet och skyndar till jobbet.. tror du klockan var över nio! Nej nej nej halv nio var uret,,, bara pressa en panodil å köra vidare..Fan attva sjuk e nog nått påhittat egentligen.. de e bara en anledning för de svaga att få va hemma från jobbet!.. orka känna efter orka bry sig!.. Undrar egentligen vad som värst med feber, att man inte vet om man ska frysa eller svettas, ett öronen e tokigt varma eller det gör så satans ont på huden.. hmm… Undrar om det finns nått positivt som kommer ur en förkylningen eller om den bara finns för att jag blir så in i helvetes oövervinnerliga om jag får fortsätta att bara bli starkare å starkare bättre å bättre…

Inga kommentarer: