Vem har sagt att jag är bitter?

Jag är en del av Gud, Gud är en del av mig!
Låt min vilja ske så och på jorden.


fredag 21 november 2008

Illasinnad är min tanke, illasinnand e min dömmande tanke mot fattiga och svaga! Jag tillhör inte er vanliga, jag är så mycket mera!

Allt var mörkt..det fann inte längre någon livsgnista i den labyrint av vassa hörn som skulle kallas vardag. Inget hade längre något värde, mörkt, mörkt, mörkt, kyla och totalt mörker.
Hur man än vände och vred på klockan så stod den allt jämt stilla. Stilla på kvart över två!
Varför?! Löftet jag fått höll på att rinna ut i sanden! Var är du?! Var finns du! Den sista strimma av hopp och livsglädje var det ända som tycktes ila förbi mig utan en tillstymmelse till inbromsninga! Sen plötsligt stördes mitt tummrullande och navelluddspetande av ett pling i dörren. Plötsligt stod han där, han vars uppenbarelse var likt en tomte på julaftonen, fast med ett inte allt för fördelaktigt utseende och en alltför fjollig brun toppluva, hans röst för pipig och frågade efter mig! I famnen bar han kartongen, Kartongen med stort K… äntligen hade min överklassmaskin kommit, äntligen kunde jag lämna det mediokra medelsvenssons arbetarklasslivet och ta mig uppåt en level. Första sidan i instruktionsboken gjorde klart för mig att jag valt rätt! ”Gratulerar! Du och din Macbook är som gjorda förvarandra” Jag tittade på henne och log! Äntligen är vi ett par! Du och jag för evigt in i evigheten tänkte jag och kände hur en tår av lycka varm och fuktig gled ner längs min kind!

"Jag är vinstocken, ni är grenarna. Om någon förblir i mig och jag i honom, bär han rik frukt, ty utan mig kan ni ingenting göra. "
Joh. 15:5

Inga kommentarer: