Vem har sagt att jag är bitter?

Jag är en del av Gud, Gud är en del av mig!
Låt min vilja ske så och på jorden.


fredag 5 december 2008

Du tror du sprider glädje, skitsnack du bidrar till ångest, ensamhet, självmord, och skulder!



Jul Jul strålande jävla jul! Fan de e hysteri nu! Allt e bara jul å paketstress å dålig ekonomi för ensamstående föräldrar med hockeyspelande barn, och starten på skulder på grund av tvivelaktiga telefonlån och köp nu betala e februari kampanjer.. Va fan e problemet. Julen har blivit totalförstörd av massa stress å stök. Förr var julen en fridfull högtid där alla skulle vara tillsammans och vara glada idag e det fan en totalterror som håller på i månaden lång. Å vem fan tjänar på det då, självklart handeln. All jävla julklappar som ska köpas å ges bort till höger och till vänster utan nån som helst anledning. De e ju bara dyrt och totalt jävla meningslöst! Varför? Varför ge bort klappar för att försöka köpa kärlek av andra eller som ett försök att visa sin uppskattning.. vadå ska de behöva ges klappar för det? En klapp på kinden å ett värmande ord borde fan va nog. Nej nej inte i verkligheten.. Önskelistor måste finnas där man tvingar sig själv att spy upp en massa saker jag eventuellt kan tänka mig önska mig bara för ja måste..ja menar hur jävla kul e det, för i gengälld ska du på exakta öret köpa samma jävla påtvingade pryl till nån annan.. Tusenlapparna bara flyger! Det är sinnessjukt! Fan sätt hela familjen i soffan direkt efter kalle räkna ett, två, tre och skicka varsitt kuvert medsols ett steg räcker sen öppnar alla sitt "paket" ungefär samtidigt och blir så där fånigt förvånade..”va till mig det hade du verkligen inte behövt” ja men eller hur, fan ja ska skita i att ge klappar nästa gång får vi se om du e lika jävla säker då. Å börjar du lipa då ska ja fan i mig säga ”jamen du sa ju att det var för mycket förra året och att jag inte behövde” Jävla tvetydig högtid för hycklare de där! Alternativet är att du år två när du sitter runt bordet och skickar ditt kuvetrt har stoppat en hundralapp i kuvertet i stället för den ”bestämda” 500 lappen fan då har du plötsligt har tjänat 400 spänn direkt å vem fan har mage att på julafton säga "men de var snålt fick jag bara den".. å nej.. nån jävla överflödig kommentar lär ju dimpa ner kanske klassikern” det är precis var jag har önskat mig” ja eller hur tänker man då i sitt stilla sinne samtidigt som man pressar ner sin välförtjänta femhundring i plånkan. Nej jävla jul, ge mig frid istället lugn å ro.. ge mig sol och värme.. å fan ingen julmat! Julmat e kul å gott en gång per år inte i en vecka före, under och i en vecka efter jul (fast då som rester) nej ge mig köttbullar å potatismos en dag, prinskorv och makaroner en dag, skinkmacka möjligen till frukost och INGEN tomtegröt, suck din bleka jävla societetsgröt fan sleva upp havregrynsgröt till tomtejäveln om han nu ska ha gratismat, kom fan inte å ställ krav de e fan inte du som betalat klapparna du ger bort ditt feta skäggmongo!
Godis också.. ja snälla göd oss över jul, "ja ska ändå börja träna efter nyår de har jag som löfte i år igen"-principen gäller väl vajre år.. JA eller hur, de e lika sant som nått annat i dessa underbara högtidstider.. å du allvarligt! kola och knäck var kul när man var typ 8 år och pappa brände vid skiten.. å chokladasken.. suck samma jävla aladin å paradis i år igen.. slut opp spara pengarna istället ja bjuder ändå bort skiten, eller för all del ge mig en hundring i stället.

Men trevligt e de med jul, man får städa, pynta och tända ljus.. pengar pengar mer pengar.. elen idag e fan så dyr lägg där till allt pynt som måste köpas ljusstakar å stjärnor tomtar av finaste porslin nån jävla halm bock som ska tå i ett hörn å sprida sin stämning.. å så den lilla granen så grön och fin som en vecka efter man tagit in skiten ska börja barra. .jättemysigt julstämning med stickor i fötterna och dammsugning varje morgon efter adventskalendern på tv!,,eller alla ljus som bidrar till massvis mysiga små nedbrända hus varje jul!!! nej fy fan ja skiter i det i år inte ens mögliga apelsiner tänker ja ha i fruktskålen eller nån jävla ananas som ligger å tar plats.. nej jag bojkottar skiten helt enkelt julen du e för mig en totalt bortglömd meningslöshet!
ADJÖ!

Jesus sade till honom: "Judas, förråder du Människosonen med en kyss?"
Luk 22:48

Inga kommentarer: